DUL BAYANLARLA ÜCRETSİZ KAMERALI SOHBET HEMEN ALTA

mesleki-ve-teknik-ortaogretim

20 Haziran 2010 Pazar

   
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında Alan/Dala Geçiş ve Teknik Lise Öğrenci Kayıtları Başladı

Ortaöğretim 9′uncu sınıfında başarılı olan, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında öğrenimlerine devam etmek isteyenler tercihlerini 13 Ağustos’a kadar yapabilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın web sitesinde yapılan açıklamaya göre 9′uncu sınıfta başarılı olan ve mesleki-teknik eğitimi tercih etmek isteyen öğrencilerin ‘Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Alan Tercih Formu’nu doldurarak kayıtlı oldukları okul müdürlüklerine teslim etmeleri gerekiyor.

Her öğrencinin en fazla üç okul tercih edebileceği belirtilen açıklamaya göre öğrenciler bu okulların her birinden en fazla 5 alanı tercih edebilecekler. Öğrenci velisinin imzasını da taşıyan tercih formu, teslim alan okul müdürlüklerince e-okul sistemine işlenecek. Bir okulda aynı alanı tercih eden öğrenci sayısının kontenjandan fazla olması halinde sıralama, e-okul sisteminden öğrencinin 9′uncu sınıf yılsonu başarı puanının yüzde 60′ı ile ilköğretim okulu diploma puanının yüzde 40′ı toplanarak hesaplanacak ‘Alana Yerleştirme Puanı’na göre belirlenecek. Alana yerleştirme puanlarında eşitlik olması halinde ise sırasıyla 9′uncu sınıf başarı puanı yüksek olan, ilköğretim diploma notu yüksek olan, tercihi önce olan, yaşı küçük olan öncelikli olacak.

Başvuruların alınmasının ardından belirlenen kriterler ve kontenjanlar dikkate alınarak öğrencilerin okullara e-okul sistemi üzerinden elektronik ortamda yerleştirileceğini belirten İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Ekiz, “Öğrencilerimiz alan seçimlerini yaparken çok dikkatli davranmalılar. İlgi, istidat ve kabiliyetlerine uygun alanları tercih etmeleri çok önemli. Öğrencilerimizin tercihlerini yapmadan önce Bakanlığımız tarafından mesleki rehberlik amacıyla hazırlanan ve web sitesinde yayınlanan Mesleki Bilgi Sistemi portalını incelemeleri kendileri için yararlı olacaktır.” dedi.e okul meslek ve teknik egitim kurumları alan tercih formu

0 yorum:

bedava webcam sohbet

w

x.de

p